Tiedote 23. PISARA Karhusaaressa 12.2.2017

Karhusaaren laavu 10 vuotta su 12.2.2017 klo 10-14

Tule viettämään koko perheen iloista ulkoilupäivää Karhusaaren laavulle sunnuntaina 12.2.2017 klo 10-14. Karhusaaren laavu täyttää helmikuussa 10 vuotta. Juhlapäivää vietetään yhdessä ulkoillen ja talven riemuista nauttien.

Karhusaaren laavu 10 vuotta –tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton ulkoilutapahtuma koko perheelle. Saimaan Latu tuo laavulle lumikenkiä ja retkiluistimia, joita on mahdollisuus jäätilanteesta riippuen kokeilla. PISARA -hanke opastaa veden näkösyvyyden mittauksessa ja tarjoaa makkarat ja mehut 300 ensimmäiselle. Makkaran paistossa auttavat Saimaan latulaiset.

Karhusaari sijaitsee Pien-Saimaalla Lappeenrannan edustalla. Lappeenrannan satamasta kertyy matkaa laavulle noin 1,5 km. Mahdollisuuksien mukaan Liikuntatoimi ajaa laavulle kävely-, hiihto- tai luistelureitin satamasta.

Karhusaaren omistaa Lappeenrannan seurakuntayhtymä, jolta Etelä-Karjalan virkistysaluesäätiön on vuokrannut laavun niemen. Laavu, käymälä ja polttopuukatos ja laituri rakennettiin Virkistysaluesäätiön hankkeessa, jota rahoittivat EU ja Lappeenrannan kaupunki. Laavun avajaiset vietettiin 10.2.2007.

Laavua huoltaa Tmi Pelastusrengas, huolto- ja polttopuukustannuksista vastaa Etelä-Karjalan virkistysaluesäätiön kunnilta saamansa vuosibudjetin turvin.

Päivän ohjelma Karhusaaressa

11.00                 Etelä-Karjalan virkistysaluesäätiö toivottaa tervetulleiksi toiminnanjohtaja Hanna Ollikainen
11.30                 PISARA –hanke, Yhdessä vesien hyväksi projektikoordinaattori Raija Aura
12.00                 Saimaan Latu, ulkoilun ja retkeilyn edistäjä palvelee puheenjohtaja Sulo Tuuliainen
12.30                 Saimaa Geopark kertoo Saimaan tarinan toiminnanjohtaja Hanna Ollikainen
13.00                 Maanomistajan eli Lappeenrannan seurakunnan tervehdys kirkkoherra Hannu Haikonen

Lappeenrannan satamassa
Jakaranrannan koiravaljakon siperianhuskyt esittäytyvät satamassa. Valjakkoajelu on maksullinen. Säävaraus.

Karhusaaren laavu 10-v tapahtuman järjestävät:
Etelä-Karjalan virkistysaluesäätiö, Lappeenrannan kaupungin liikuntatoimi, Lappeenrannan seudun ympäristötoimi ja PISARA –hanke sekä Saimaan Latu ry

Karhusaaren sijainti

TERVETULOA!